Tesco zahájilo testovací predaj niektorých kusov ovocia a zeleniny bez plastu, aby tak znížilo tvorbu svojho obalového odpadu. Testovací predaj potrvá mesiac a bude prebiehať v dvoch britských prevádzkach.
Behom testovacieho predaja zmiznú obaly zo 45 kusov ovocia a zeleniny. Tesco touto cestou hľadá spôsoby ako splniť svoje dva záväzky: zbaviť sa do roku 2019 ťažko recyklovateľných plastových obalov a do roku 2025 predávať výrobky výlučne v recyklovateľných obaloch. Reťazec sa navyše snaží znížiť množstvo výrobkov balených v plaste na nevyhnutné minimum.
Záväzky reťazca vyplynuli najmä z tlaku zákazníkov, ktorí sa neúnavne dožadujú zodpovednejšieho narábania s obalmi. Sú to práve obchodné reťazce, ktoré ročne vyprodukujú 800 000 ton plastového odpadu z obalov.
zdroj: standard.co.uk