IKEA je jedným z najzodpovednejších predajcov nábytku na medzinárodnom trhu a postupne si stanovuje odvážnejšie a odvážnejšie ciele. Najneskôr do roku 2030 plánuje úplne eliminovať plasty, používať výlučne obnoviteľné materiály a znížiť ekologickú stopu svojich výrobkov v priemere o 70%.
Švédska spoločnosť vymedzila tri oblasti, ktoré sú pre ňu kľúčové: zdravie a udržateľnosť, obehové hospodárstvo a klíma, a spravodlivosť a rovnosť.
IKEA sa teda okrem predaja výrobkov z obnoviteľných materiálov usiluje aj o dôstojnú a zmysluplnú prácu pre svojich zamestnancov a o ponuku udržateľnejšieho a zdravšieho jedla na rastlinnej báze. Spoločnosť naviac plánuje úplne zrušenie používania jednorazových plastov akými sú slamky a taniere.
Svojimi výrobkami sa IKEA snaží zákazníkov neustále inšpirovať k udržateľnejšiemu spôsobu života. Ponúka napríklad sklenené dózy na potraviny, ktoré ich udržia dlhšie čerstvé a zabraňujú tak zbytočnej tvorbe potravinového odpadu. Svojím projektom Druhý život nábytku zasa umožňuje zákazníkom vymeniť ich starý nábytok za refundačnú kartu, ktorá môže byť použitá na ďalší nákup v obchodnom dome. Takto odkúpený starý výrobok IKEA predá za rovnakú cenu, za akú ho od pôvodného majiteľa odkúpi.
IKEA je inšpiratívnou aj v narábaní so svojím odpadom, v bratislavskej prevádzke sa darí recyklovať a energeticky zhodnocovať až 99,9% odpadu. Celosvetovo chce IKEA v najbližších rokoch investovať do zelenej energie 600 000 miliónov eur.
zdroj: odpady-portal.sk